Vraag en antwoord

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Mocht je nog steeds vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

Afmelden

Inloggen lukt niet?

Inloggen lukt niet en het systeem geeft aan dat jouw account al bestaat? En als je een nieuw wachtwoord probeert aan te vragen geeft het systeem de melding: ''gebruiker niet gevonden''. Dan heb jij je ingeschreven voor de nieuwsbrief van Qlics en jouw account op het spaarprogramma gedeelte nog niet geactiveerd.

Als je wel een actief Qlics account hebt en het lukt niet dan kun je op de link wachtwoord vergeten klikken om een nieuw wachtwoord op te vragen.

Hoe kan ik mezelf afmelden?

Dat kan via deze afmeldpagina of via de uitschrijflink in onze mailings.

Account

Ik krijg geen mails binnen?

Controleer jouw ongewenste map/spamfolder en voer de volgende handelingen uit:

Het emailadres ''mailing@qlics.nl'' toevoegen aan jouw veilige afzenders en contactpersonen

  • Klik rechts bovenin op het "tandwieltje"
  • Noteer vervolgens veilige afzender in het zoekveld.
  • Klik op de link "Veilige afzenders en domeinen”
  • Voer in het invulveld het volgende domein in: @qlics.nl
  • Klik op het + toevoegen (let op! bij veilige afzenders en domeinen - Veilige mailinglijsten)
  • Voeg "mailing@qlics.nl" toe aan deze lijsten.

 Windows Live / Hotmail / Outlook

  • Open een e-mail bericht van Qlics in je 'ongewenste map'.
  • Klik 'Het bericht is geen spam', bovenaan het bericht.
  • Ga vervolgens naar de rechterkant en klik op de 3 stipjes, 'toevoegen aan veilige afzenders'.

Gmail

  • Open een e-mail bericht van Qlics in je 'spamfolder'.
  • Klik op 'melden dat dit geen spam is' bovenaan het bericht.
  • Naast beantwoorden aan de rechterkant, klik je op 3 stipjes,  'Qlics.nl toevoegen aan lijst met contacten'.

Mag ik meerdere accounts aanmaken?

Elk persoon mag 1 account hebben op Qlics. Het is niet toegestaan meerdere accounts te beheren en kan leiden tot ontzegging van het lidmaatschap waarbij het huidige saldo komt te vervallen.

Hoe kan ik mijn emailadres wijzigen?

Je kunt je emailadres bij jouw persoonlijke gegevens aanpassen. Zodra je dit hebt gedaan ontvang je op je nieuwe emailadres een bevestigingsmail met daarin een bevestigingslink. Na het klikken op deze link wordt je emailadres gewijzigd.

Wie kan er lid worden bij Qlics?

In principe zijn we er voor iedereen, maar om alles goed te laten verlopen hebben we een aantal simpele regels:

• Je dient tenminste 16 jaar oud te zijn;
• Je bent woonachtig in Nederland of Vlaanderen;
• Je bent in het bezit van een Nederlandse of Belgische bankrekening;
• Er mag slechts 1 account per IP en/of woonadres aanwezig zijn;
• Je dient je te houden aan de voorwaarden.

Kan ik mijn saldo ook naar een ander account overzetten?

Het is niet mogelijk jouw saldo over te zetten naar een ander account. Een saldo is persoons- en accountgebonden.

Hebben jullie ook een vakantiemodus?

Ja. Ga je op vakantie? Dan kan je ervoor kiezen om tijdelijk geen e-mails van ons te ontvangen! Deze instelling kun je op deze pagina vinden.

Geld verdienen

Op welke manieren kan ik geld verdienen?

Je kunt onder andere geld verdienen door:

• Klikken op banners op de site
• Lezen van e-mails
• Aanbrengen van nieuwe leden
• Deelnemen aan acties
• Geven van Facebook likes
• Meedoen aan spelletjes

Onze adverteerders betalen ons als je online iets kopen of ergens aan deelneemt. Hiervan kunnen wij je een deel uitbetalen.

Je helpt ons door in het vervolg al jouw online aankopen via Qlics te doen of door actief mee te doen aan acties, enquetes of prijsvragen!

Aanmelden

Hoe kan ik mij aanmelden?

Je kunt je aanmelden voor ons cashbackprogramma door naar de aanmeldpagina te gaan.

Waarom zou ik me aanmelden?

Het is gratis en je krijgt cashback terug op al je online aankopen via Qlics!

Daarnaast kun je geld verdienen door:
• Klikken op banners op de site
• Lezen van e-mails
• Aanbrengen van nieuwe leden
• Deelnemen aan acties
• Geven van Facebook likes
• Meedoen aan spelletjes

Uitbetalen

Hoe gaat een uitbetaling in zijn werk?

Een uitbetaling zullen we altijd binnen 4 tot 6 weken verwerken. In vakantieperiodes kan dit iets langer duren.

Zodra wij een uitbetalingsverzoek van je ontvangen, nemen we deze in behandeling. Uiteraard zijn er een aantal handelingen nodig om te controleren of alles volgens de richtlijnen is gegaan en je dus op een correctie manier aan je aangevraagde saldo bent gekomen. Dit gebeurt bij elk lid zo, dus dit hoeft geen persoonlijke reden te zijn.

Zodra een uitbetaling op 'Uitbetaald' staat zal deze dus verwerkt gaan worden. Hierbij worden er ook nog steekproeven genomen om de geldigheid te controleren. Vervolgens moeten de gegevens naar de bank worden doorgespeeld en wordt de administratie verwerkt. De laatste stap is natuurlijk het betalen van de uitbetalingen.

Hoe lang duurt een goedkeuring van een aankoop/deelname?

Dit verschilt per adverteerder omdat deze de aankopen of deelnames keurt. Dit kan oplopen tot 8 weken en in sommige gevallen zoals AliExpress kan dit i.v.m. de lange aankoopbeschermingtermijn gemiddeld 12 weken duren.

Bij verzekeringen en abonnementen kan het termijn oplopen tot 100 dagen omdat ze minimaal 2 maandtermijnen van je willen ontvangen zodat ze er zeker van zijn dat je deze niet alleen voor cashbackvergoeding hebt afgesloten.

Mijn deelname of aankoop is niet geregistreerd?

Controleer of jouw browser wel cookies toe laat en laat de Donottrack functie uitgeschakeld.

Als je lid van meerdere cashbackprogramma sites bent, controleer dan of je aankoop/deelname niet daar staat geregistreerd. Het kan namelijk zijn dat de cookie van een andere site nog actief was op het moment dat je via ons de aankoop/deelname deed. Of het kan zelfs zijn dat de cookie van de adverteerder actief was als je hun site eerder bezocht had. 

Het advies is altijd om onze links te openen in een andere browser of in een incognitovenster zodat je zeker bent dat jouw aankopen bij ons worden geregistreerd.

Nadat je dit allemaal gecontroleerd hebt en je bent er zeker van dat het via Qlics is gegaan kun je ons een email sturen waarna wij navraag zullen doen bij de adverteerder.

Wanneer kan ik een uitbetaling aanvragen?

Zodra je een saldo hebt bereikt van € 10 en een accountscore hebt van minimaal 5,5 kun je een uitbetaling aanvragen. Deze zullen we normaliter binnen 4 tot 6 weken verwerken. In de vakantieperiodes kan dit iets langer duren.

Wat is BIC?

BIC is een bankcode en staat voor Bank Identifier Code. Deze kun je op jouw bankafschriften vinden.

Voor meer informatie, of het opzoeken van jouw eigen IBAN en BIC verwijzen wij je graag door naar: http://www.ibannl.org/iban-check/.

Accountscore

Wat houdt de accountscore in?

De accountscore registreert jouw deelname aan de acties van onze adverteerders. Hoe actiever je bent, des te meer klikvergoeding je ontvangt (oplopend tot 2 cent per gelezen e-mail). Alle commerciële e-mails die worden verzonden zijn van invloed op je score. Doe je mee aan een actie dan heeft dat altijd direct invloed op jouw accountscore.

Dagelijks vernieuwen we je accountscore. Deze kun je terug vinden op deze pagina of wanneer je ingelogd bent.

Een minimale accountscore van 5.5 is vereist voor een uitbetalingsaanvraag.

Je accountscore wordt hoger naarmate je aan meer acties meedoet en/of shopt via Qlics.

We hebben diverse acties waarbij deelname meestal niets kost, en waarmee toch de accountscore is te verhogen. Je kunt deze gratis acties hier vinden.